Înţelegerea are la bază concluziile obţinute în urma unor discuţii realizate săptămâna trecută de către membrii Organizaţiei Maritime Internaţionale.
Anterior, comerţul naval a fost exclus din înţelegerile privind schimbările climatice, însă prin intermediul noului acord acestea ar putea fi reduse la 50% până în 2050, în comparaţie cu nivelul din 2008. Conform BBC, comerţul naval generează aceeaşi cantitate de gaze cu efect de seră precum cea emisă de Germania, ţara fiind pe locul şase ca nivel de poluare.
Precum aviaţia, şi comerţul naval a fost exclus deoarece este o activitate internaţională în timp ce Protocolul de la Kyoto sau Acordul de la Paris acceptă doar naţiuni. Între timp, Statele Unite, Arabia Saudită, Brazilia şi alte câteva ţări nu doresc să reducă sub nicio formă emisiile de carbon. În contrast, Uniunea Europeană, inclusiv Marea Britanie, au împins reducerea emisiilor de carbon la 70 până la 100%.
Aşadar, înţelegerea de reducere până la 50% a emisiilor de carbon este considerată de unii un compromis, iar alţii consideră că nu va exista o diferenţă sesizabilă. O naţiune relativ redusă a Insulelor Marshall a deschis conferinţa afirmând că va adera la acest acord. ”Este un moment istoric… dacă o ţară precum Insulele Marshall, ce este foarte vulnerabilă schimbărilor climatice, dar depinde şi de comerţul naval internaţional, poate adera la acest tratat, nu există scuze,” a declarat ministrul mediului din Insulele Mashall, David Paul.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: